Tuesday, February 16

Special post to my loved ones…

20 years ago…at this moment - 12.35 p.m. -
a chubby and adorable baby girl was born in Hospital Muar...
Her parents named her …Aziani Syahirah… a very beautiful name…
“My Famous Ornament” – direct translation from Arabic ..
She loved that name very much…special thanks to her parents!!!

Now…she’s a big girl..and I was her…(^_^)

I’m no longer teens…entering the transition stage…from a teen to an adult…

Wow…how terrific the feeling is!!!

However…my roles and responsibilities are remain the same…

As a daughter…

As a sister…

As a friend…

Top of that…as a Muslimah…

I wanna grab this opportunity to express my greatest gratitude towards these fabulous people… who play such an extremely important role throughout my life…


My wonderful parents…they are my visible guardians…sent by Allah for this world and hereafter…(^_^)




My noisy siblings..huhu..sorry gurlz..nway we make up a great team of sisters!(^_^)





My sempoi sahabat…u guys know me better rite?(^_^)





My Murobbi..they are not just a naqibah to me…




My entertainers…u always make me laugh and ease my mind(^_^)



Last but not least….

MY GREATEST GUARDIAN… MY GREATEST COMPANION… MY GREATEST MUROBBI…

ALLAH SUBHANALLAHUTA’ALA

He had given me this chance…to live…to love…and to be loved by those wonderful special people…

I LOVE YOU ALLAH…

I LOVE THEM ALL BECAUSE OF YOU…

THANKS TO ALL…

THANK YOU ALLAH…(^_^)

ALL PRAISES TO ALLAH…

“ And Allah did create you from dust; then from a sperm-drop; then He made you in pairs. And no female conceives, or lays down (her load), but with His knowledge. Nor is a man long-lived granted length of days, nor is a part cut off from his life, but is in a Decree (ordained). All this is easy to Allah.” - 35 : 11 -



p/s : to rumate kami,cek mek nadzirah (1/2), ainul arifah (4/2), yatt (7/2,) my sis,Ida n Dhamirah (12/2), Arina,Piqa Maon n Hafiza (14/2), Mak Lang(15/2), Sara (20/2), Kinah (23/2), Masyi (25/2) and those yg tak tertaip di sini coz ramai sangat yg lahir dalam bulan feb ni!(^_^)
Happy Belated @ Becoming Birthday!!
!

29 comments:

tulip putih said...

sanah helwah ya ukhti..

mge trus thabat dlm jalan ini..
insyaAllah..
=)

just a short reminder..
usah dikira berapa umor kta, tp kiralah apa yang kita dah buat spnjang umor kita.

chaiyok3! ^^

Sang Pujangga said...

hidup ibarat meniti satu jambatan yg masih belum lengkap hujungnya...kalau kita sentiasa melihat kebelakang, kita akan terjatuh di hadapan...lihat dan ambil yg dibelakang, letakkan dihadapan dan pastikan tidak sebengkok yg di belakang...arah??tanyalah arkitek hidup anda...

...zUlaIkHA... said...

to tulip putih...

betol tu..jangan dikira usia..tapi kiralah kebaikan yang telah dilakukan..

huhhu..sangat sikit jika nak dibandingkan dengan kejahatan..

moga diri ini dan semua diberikan Allah usia yang diberkatiNya...

insyaALLAH..(^_^)

...zUlaIkHA... said...

to sang pujangga...

camne tu?
amek yang belakang letakkan dihadapan?

wah..complicatednyer...

n diri kitakah yang menjadi arkitek hidup kita sendiri?

nadhirah said...

sanah helwah.
makin bertambah usia, makin dekat kita dengan ajal.
sebelum nafas terhenti, ayuh gandakan amal untuk dipersembahkan depan yang Esa nanti.
moga ku temu kamu lagi di syurgaNya.amin ya rabb.

anarusman said...

semoga dengan bertambahnya usiamu, bertambah lagi keimananmu kepadaNya.
semoga thabat di jalanNya.
ingat2lah yang usia ini hanya pinjaman semata2 dan bakal dikembalikan..

Sang Pujangga said...

Ni yg xsuka ckp berlapik-lapik nih...

cmni: kita tgk apa yg kita dah buat dalam umur yg lepas...insyaallah pasti ada salah dan silap yg kita xsuka dan ada juga kejayaan yg kita nak ulang...tp dalam pada tu mungkin kejayaan yg lepas adalah kegagalan sekarang kalau kita ulang, dan buleh jadi kegagalan yg lepas kalau kita baiki jadi kejayaan yg lebih hebat...arkitek kehidupan siapa lagi kalau bukan Allah S.W.T....

ni quotation sendiri, buleh argue...

Sang Pujangga said...

Rasulullah s.a.w. bersabda apabila ditanya kenapa baginda
berpuasa pada hari Isnin? Baginda menjawab bahawa: "Aku telah
dilahirkan pada hari Isnin dan pada hari yang sama juga wahyu yang
pertama telah diturunkan kepadaku." (Riwayat Muslim)

baru tahu hadis ni...baru terjumpa tadi...selamat beramal...

Layyinul Harir said...

salam..
erm.. bukan form 3 yg pasti!

...zUlaIkHA... said...

to nadhirah...

insyaAllah..bertemu di syurga sebagai mujahidah sejati...(^_^)

syukran ya ukhti...

jazakillah khairan kathira...

...zUlaIkHA... said...

to ana rusman...

yup..betol tu..insyaAllah moga diri ini dan semua terus thabat atas jalanNya...(^_^)

syukran...

...zUlaIkHA... said...

to sang pujangga...

owh..cam tu rupanya..

insyaAllah...

syukran...

...zUlaIkHA... said...

to layyinul harir...

hmmm...macam ada unsur ke'jeles'an di situ..benarkah???

(^_^)huhuh...form 3 tu dah lame lepas dah..

moga semangat seorang syabab tu melekat walaupun umur dah semakin meningkat...(^_^)tu yang mungkin nampak muda kot..hehhe..

Yard said...

oit
ak 13/2 la.. muda lg.. ha3
slamat ari jd..
smoga pnjg umur.. murah rezki..
da 20 tu..bkn 12..ha3

rabiahadawea said...

salam aziani@zulaika...
amik ati la pnggil zulaikha..dah birthday dye ri nie...huk3
mga 'dipanjangkan umur' (bersih usia) n berjaya dunya wal aakhirah...

::uhibbuki fillah(^_^")::
~hug~

...zUlaIkHA... said...

to yard...

epi belated besday to bro tabligh...(^_^)

huhu..hang pown same..dah 20 bukan 12..
nway..syukran eh!!!

...zUlaIkHA... said...

to rabiahadawea..

ustaz salam kenali saya sebagai zulaikha taw..huhu..suke2!!!

syukran dear...(^_^)

jazakillah khairan kathira...

Amin Rox said...

Wah! Dah besaq dah! 20 tahun!! #_# apa2 pun semoga diberkati oleh Allah swt.

(xsabaq nak capai 20 gak sebenarnya)

Peringatan: masa yg berlalu ialah masa mati kerna tidak boleh diganti, maka kita bukan hidup 20 tahun tapi sudah mati 20 tahun, yg tinggal hanya masa hidup yg tiada diketahui. rebutlah lima perkara sebelum lima perkara. ^_^

Atikah Nur Dzulkhefli said...

deskmateku..hahha..slamat ari jadi..jom same2 kurangkan kontroversi, tingkatkan prestasi..amal mahupun akademik..heheh..i love u because of Allah...

~AiSyA HuMaiRa~ said...

Salam zulaikha~
semoga dirahmati-Nya selalu...hehe...
sayang kamooo.....
semoga terus kuat!!!

...zUlaIkHA... said...
This comment has been removed by the author.
...zUlaIkHA... said...

to amin rox...

syukran litazkiruni..(^_^)
awat xsabaq nak 20???dah da planning ka?

to atikah nur...

tol tu..sama2 kita kurangkan kontroversi tingkatkan prestasi..hang yg selalu dok pekena kami nawh..

to aisya humaira..

sayang kamooo juga..
kenyang sangat malam ni..ditambah ngan kekmu bagi tadi..huhu(^_^)
syukran eh...

Jazakumullah khairan kathira...

Asyraf Rahim said...

salam hari lahir
moga sntiasa dlm rahmat Allah swt insyaAllah
mmg bile dh msuk umur puluhan ni, terasa byk tanggungjawab yg perlu dipikul
sntiasalah berdoa

1st time ke sini. mohon link ye ^^

...zUlaIkHA... said...

to asyraf rahim...

syukran..(^_^)

silalah link...

nway...kami ingat lg kami de hutang ngn hang ntok tafsir ibnu kathir tu..maaf dipinta coz tiada kesempatan lagi ntok melunaskannya..insyaAllah kami akan berbuat demikian bila diberi kesempatan itu nnt..

jazakallah..(^_^)

nurhdyh said...

salam ira.

"selamat hari lahir y ke-20"

puluh2 an tu mmg menkutkan.

whatever it is age is just a number.kan.y pntg sejauh mne kte dah gne sebaiknya umur y Allah pinjamkan.


maaf lewat wish.

rindu kat ira.huhu.

...zUlaIkHA... said...

to nurhdyh..

dayah..huhu..syukran2!!!

rindu kamoo juga...
insyaAllah pasti ada pertemuan jika itu yang ditakdirkanNya...datang2 la melaka my dear!

jom wat reunion muslimat omarianz sahaja...(^_^)

Azrin said...

ukhuwah itu semanis gula.. smg trus thabat di jalannya, ya ukhti..(^^)

Azrin said...

ukhuwah itu semanis gula.. smg trus thabat di jalannya, ya ukhti..(^^)

...zUlaIkHA... said...

to kak azrin...

syukran ya ukhti...

jazakillah...(^_^)