Thursday, May 27

Di sini kutemui cintaku...

Tanggal 22hb Mei 2010 merupakan antara hari bersejarah dalam hidupku kerana ia merupakan tarikh tamat pengajianku selama dua tahun di Kolej MARA Banting. Dalam kesibukan menghadapi IB, lamanya tempoh dua tahun itu tidak terasa.

PAHIT...MANIS..SUKA...DUKA..TAWA...RIA..TANGIS...DERITA...SEDIH..GEMBIRA...
semua ada!

Teachers...

Cikgu-cikgu...

Makcik & Pakcik Makmal...

Makcik & akak DS...

Makcik KOOP & Dobi..

Sahabat-sahabat...

Insan-insan ini telah memberikan 1001 pengalaman untuk diriku.Terima kasih semua.Moga kita akan dipertemukan semula satu hari nanti. InsyaAllah jika bukan di dunia,di syurgaNya nanti.

Disinilah juga kutemui cinta Ilahi,cinta hakiki. Cinta yang telah membawaku mengenali dan memahami Islam. Cinta yang telah membuka mata hatiku. InsyaAllah disinilah tempat tarbiyahku bermula.

Apabila kereta yang dipandu ayah menyusuri keluar KMB, hatiku berdetik :

Inilah masanya.
MASA UNTUK MENGUATKAN DAN DIKUATKAN DARIPADA FUTUR.

“Ya Allah ya tuhanku,Tuhan yang berkuasa membolak-balikkan hati. Thabatkanlah hati kami pada agamaMu dan ketaatan kepadaMu serta jihad di jalanMu. Sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik pelindung dan sebaik-baik penolong.”

Mengimbau kenangan terakhir di KMB bersama insan-insan yang mendapat tempat dihatiku...

Cikgu Linda dan Zuyyin...



Air mataku yang ditahan untuk tidak menangisi perpisahan pada hari tersebut akhirnya tak dapat ditahan lagi apabila mendengarkan dialog antara si ibu dan anak kecil itu.

Cikgu Linda : Iba mane?
Zuyyin : Iba ilang.
Cikgu Linda : Ida mane?
Zuyyin : Ida ilang.
Cikgu Linda : Pakcik mane?
Zuyyin : Acik ilang.
Cikgu Linda : Mak ya mane?
Zuyyin : Mak ya ilang.
Cikgu Linda : Alaq mane?
Zuyyin : Alakk ilang.
Cikgu Linda : Ada mane?
Zuyyin : Ada ilang.
Cikgu Linda : Ika mane?
Zuyyin : Ika ilang.

Cikgu melemparkan pandangan ke arahku dan Ain Zubaidah.

Cikgu Linda : Onyang mane?
Zuyyin : Onyang ilang.

Jawab si kecil sambil melirik ke arah Ain Zubaidah.

Cikgu Linda : Azi mane?
Zuyyin : Aji ilang.

Jawapan yang sama namun kali ini pandangan si kecil beralih ke arahku yang sedang duduk tepat dihadapannya. Wajahnya yang sayu benar-benar meraih simpatiku sehingga air mata ini tak dapat dibendung lagi. Sempat kutoleh ke arah Ain Zubaidah yang sudah mula berkaca-kaca matanya. Si kecil Zuyyin Damia’ itu dapat memahami kepulangan kami pada hari itu merupakan kepulangan yang kekal. Cikgu Linda kelihatan letih untuk menangis lagi.

InsyaAllah kenangan itu akan tersemat dalam ingatan.

Kenangan GENG LRC (Lepak Rumah Cikgu)!!!


Dan insyaAllah berpisah dan bertemu kami kerana Allah.

"Katakanlah, sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku hanya untuk Allah, Tuhan pemilik alam. " ~6:162~

18 comments:

Akmal Hayat said...

lawa tulisan utk template ni.
suka2! :D

a.i.s.y.a.h. i.s.m.a.i.l said...

=)

moga allah memberkati dan meredhai pertemuan dan perpisahan itu.

selamat meneruskan perjuangan!

love,
kak aisyah :)

...zUlaIkHA... said...

to kak aisyah...

insyaAllah..
tq akak!!!

lov u fillah...(^_^)

to akmal hayat...

tq...awalnyer xtaw nk tuka cane tulisan tu coz ni XML template..tp alhamdulillah atas tunjuk ajar sensei amin untuk baca coding template maka dapatlah di ubah macam2 on this template..tq gak ntok sensei amin...(^_^)

Amin Rox said...

uhuk4 (terbatuk),
patutlah, ada orang sebut nama kat sini. hehe..sensei ajar cket ja, tapi kamu ni superlearner. :)

Wah, kenapa semua orang duk sebut pasal Zuiyin..

Alangkah bagus kalo kalian cuba tnya:

Uncle amin ada???

Zuiyyin: ada-ada. ngeh3. :P

...zUlaIkHA... said...

to amin rox..

terbatuk ka???
tu bukan sebab kami sebut..tapi sebab mungkin la kan,hg lupa nk baca bismillah kowt...ke???(^_^)

ni sekadar bayangan la kan:

"cikgu linda : pakcik amin mane?
zuyyin : Acik amin ilang!"

huhuh..sori la sensei,cam x sesuai ja coz zuyyin xbiasa ngn budak laki..~wink~

~AiSyA HuMaiRa~ said...

salam ziarah ke blog baru..

haha...lawak la...kenapa nak kwn dgn zuyyin ke amin? dia geng kitorg...xmain la ngan dak laki..haha.. (pengaruh kuat dri onyang nye, nenek nye dan semua geng2 LRC(lepak rumah ckgu)...

semoga dia membesar dgn sihat dan menjadi anak yg solehah buat ckgu, inshaAllah..

btw...cantik blog ni..hehe

nadzirah baharuddin said...

cek mek...lawa blog mu...ala2 fantasy gitu...hihik

...zUlaIkHA... said...

to aisya humaira...

jemput2...pengaruh geng LRC mang agak kuat rasenyer sampai cikgu bley demam rindu sepeninggalan kita..(^_^)
~uhuk2..perasan sungguh~

amin : bak kata cikgu linda..."perlu ke???"

to nadzirah baharuddin...

syukran eh cekmek..mu punyer blog pun lawa gak...seolah-olah satu buku catatan...ala2 diari gitu..luv it!(^_^)

Amin Rox said...

Cez, tak sangka kat KMB ni nyk geng2.
GTS = geng Tidur Surau
LRC = Geng Lepak surau
:P

haha, ala, zuiyyin tu naseb bek tak rapat jer ngn kitaowang, kalo tak mesti akak2 semua dia tinggalkan jer..meh kat abang2 comeyl ni meh. haha. ^_<
(oops, dia girl lak, lupa)

alaq ashiqin said...

sedey sangat nie...
huhu...
baru balik da terasa kosong da petang2....
nak maen ngan zuyyin....huhu gi playground....
(T_T)

...zUlaIkHA... said...

to amin rox :

Geng LRC :Geng Lepak Surau???
hurmm..cam xkena ja..

kitorg mang suit..Geng LRC : Lepak Rumah Cikgu...(^_^)

nway..baru sedar eh Zuyyin tu gurl?
(^_^)

to alaq ashiqin...

taw xpe2..no more tayangan TV kat umah cikgu ptg2 n malam2..
jom rewang lagi kat umah cikgu!!!(^_^)

Amin Rox said...

adoi, haha, sori la 'cekmek', salah taip tu:

Betulla tu LRC: geng lepak rumah cikgu. Adoi, asyik duk ingat lepak surau je.

Geng burger pun ada. ghee..

...zUlaIkHA... said...

to amin rox :

geng burger pun ade...huhu macam2..
kalau cam tu geng bley replace kn kelab n persatuan kat kmb la kowt..(^_^)

Akmal Hayat said...

itu melampau..haha

Atikah Nur Dzulkhefli said...

erk..geng lepak bilik aziani ade gak ke???ngee..wei,windu lepak bilik hg..jumpe di jom!!!insyaallah..

...zUlaIkHA... said...

to akmal hayat...

abih tu dah byk sgt geng yg wujud..
hg dh register ntok geng mane?hehe..(^_^)

to atikah nur dzulkhefli...

geng lepak bilik aziani???(LBA)
owh...bole gak wujud tu..tetamu tetiap ari ramai je smpi ade gak yg menginap d bilik tu..tp papepown kne tanye cekmek kami dulu...huhu(^_^)

nway..insyaAllah jumpe d JOM!!
hg dh daftar eh?bgus2...

~AiSyA HuMaiRa~ said...

salam..

perasan sungguh!!hehe...

geng lepak bilik azi pengerusinya sapa??? acik? nnti merajuk ag..hehe

...zUlaIkHA... said...

to aisya humaira...

huhu..bole2..pakcik ley jd pengerusinyer..nnt merajuk plak klu xlantik nnt..(^_^)